stylingclinics.nl

GUESS: sinds de jaren 80 een favoriet

Het merk GUESS is niet meer weg te denken uit de fashion industrie. Het merk heeft sinds de jaren 80 haar naam gemaakt en is sindsdien ook nooit meer uit de mode geweest. GUESS is hip, sexy en stoer. Maar bovenal glamoureus en tijdloos. Dit stralen niet alleen hun reclames uit, maar ook de collecties zelf. Neem bijvoorbeeld de superstrakke skinny voor dames, of de slim-fit polo’s voor heren. Met GUESS maak je altijd een indruk op elke gelegenheid, waar je ook bent!

Het succesverhaal achter GUESS

GUESS is in 1981 opgericht door de Franse broers Marciano. Ze verruilden het zonnige zuiden van Frankrijk in voor the American Dream, en openden hun eerste winkel in Beverly Hills, in Los Angeles, Californië. Het merk haalde haar inspiratie van de Europese mode industrie, maar met een Amerikaanse twist, en werd al gauw een groot succes. Typisch voor het zijn de superstrakke stone-washed spijkerbroeken, genaamd Marilyn. Deze deden in de jaren 80 als eerste hun intrede in de Amerikaanse streek. Toen de skinny broeken voor het eerst op de planken lagen in warenhuis Bloomingdale’s, waren ze binnen een paar uur uitverkocht. De jonge, avontuurlijke en sexy uitstraling van het merk viel meer dan goed in de smaak bij de Amerikaanse consument. Dit was de aankondiging van een lang en doorgaand succesverhaal voor de Marciano broers, die in de jaren daarna niet alleen heel Amerika, maar de hele wereld veroverden en zich wereldwijd vestigden.

GUESS is voor iedereen

Tegenwoordig is GUESS overal te vinden en varieëren de collecties van kleding tot accessoires, zowel voor dames, heren als ook kinderen. Populair zijn tegenwoordig de T-shirts met het herkenbare logo op de voorkant gedrukt. Dit T-shirt is een echte must-have geworden, en goed te combineren met jeans en een leren jack, voor een stoere, sexy look. Ook de accessoires lijn van het merk loopt al jaren erg goed. Neem bijvoorbeeld de horloges met steentjes waar een paar jaar geleden alle jonge hippe meiden mee liepen. Deze horloges hadden twee collecties. De betaalbare en reguliere GUESS lijn, en GC, een sub-lijn. GC is de luxere en dan ook duurdere variant van de horloge collectie. Deze zijn vooral in trek bij vrouwen die voor een wat meer volwassen uitstraling gaan.
De items van GUESS zijn perfect te combineren met elkaar, maar ook met andere merken. Of je nu op zoek bent naar een mooie tas, gave schoenen of een glamoureuze outfit, dit merk heeft het allemaal. En geloof mij, je wilt het ook allemaal!

Mobiele versie afsluiten